Blog

Blog BUS SERVICE

Pojazd mechaniczny to złożona maszyna, składająca się z wielu skomplikowanych podzespołów. Za jego prawidłowe funkcjonowanie odpowiada nie tylko silnik, ale także układ napędowy, hamulcowy i kierowniczy. Awaria któregokolwiek z nich negatywnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Szczególnie istotny pod tym względem jest układ hamulcowy, umożliwiający zatrzymanie pojazdu. Układy hamulcowe we współcześnie produkowanych samochodach wyposażone są w dodatkowe systemy wspomagające, takie jak ABS. Sprawdźmy, jak działa układ hamulcowy i jak o niego dbać?

mechanik

Istnieją dwie metody usuwania wgnieceń wykorzystywane w warsztatach samochodowych w zależności od charakteru uszkodzenia karoserii. Jeżeli wgniecenie jest na tyle duże, że zostaje zniszczona struktura lakieru, jedyną słuszną metodą naprawy jest tradycyjne szpachlowanie. Miejsce wgniecenia wypełnia się szpachlą blacharską, wyrównuje, a następnie dobiera lakier i pokrywa nim remontowaną część karoserii. Metoda ta czasami może być niedoskonała, ze względu na to, że nie zawsze da się perfekcyjnie dobrać odcień lakieru do danego modelu samochodu, dlatego w przypadku znacznych uszkodzeń rozsądniejsza wydaje się wymania całego elementu karoserii na nowy.

lupa i auta

Każdy chciałby, żeby jego samochód służył bezawaryjnie przez wiele lat. Niestety materiały konstrukcyjne naszych aut czasem zawodzą. Związane jest to z ich naturalną eksploatacją. Aby zapobiec  kosztownym naprawom całych podzespołów, warto wcześniej zadbać o okresowe przeglądy, podczas których profesjonalni mechanicy mogą wyłapać drobne usterki i naprawić je niewielkim nakładem finansowym zanim dojdzie do większych awarii skutkujących okresowym wyłączeniem pojazdu z użytku na czas naprawy. Jak często należy jednak wspomniane przeglądy wykonywać?

zmiana biegów gałka

Manualna skrzynia biegów prawidłowo użytkowana może służyć nam bezawaryjnie przez wiele lat. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy intensywna eksploatacja samochodu lub wady materiałowe, przyczyniają się do nadmiernego obciążenia mechanizmu przekładni, przez co niektóre elementy skrzyni mogą ulegać zużyciu. Wśród najczęściej występujących awarii możemy wyróżnić: zużycie pierścieni synchronizatorów, odkształcenie obudowy łożyska czy wyrobienie bieżni łożysk.

skrzynia biegów

Żywotność sprzęgła w samochodzie przewidziana jest na oko 60 000 – 100 000 km. Mechanicy zalecają zawsze wymianę całego kompletu sprzęgła, a nie jego pojedynczych części, gdyż każdy jego element może ulec awarii (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe czy wysprzęglik hydrauliczny).

Grono zwolenników aut z instalacją LPG stale się powiększa. Wynika to przede wszystkim z oszczędności jaką gwarantuje zamontowanie tego źródła zasilania pojazdu. Instalacja gazowa to najprostszy sposób na obniżenie kosztów podróżowania autem. Jak zwykle jednak jest też grono ludzi, którzy podważają zasadność montowania instalacji LPG w aucie. I nie chodzi tu o kwestie finansowe, ale raczej o bezpieczeństwo. Wedle ich przekonania zbiornik z gazem w samochodzie jest jak tykająca bomba. Czy faktycznie jest się czego obawiać? Sprawdźmy jak wygląda bezpieczeństwo instalacji LPG w samochodzie.


LPG 

 

Instalacja gazowa, jak każdy inny podzespół w samochodzie, powinna być regularnie serwisowana. Najlepiej jest robić to po zakończeniu sezonu zimowego, gdyż to właśnie wtedy warunki eksploatowania pojazdów są najcięższe. Mrozy, opady i skoki temperatur sprawiają, że niektóre elementy instalacji mogą się rozregulować lub zniszczyć. Jak wygląda serwis instalacji LPG?


warsztat 

 

Kierowcy często wspominają, że ich samochód „ściąga na bok” lub podczas jazdy muszą mocno trzymać kierownicę, by auto jechało prosto. Jeśli we wszystkich oponach jest odpowiednie ciśnienie, warto udać się do warsztatu. Takie zachowanie pojazdu wskazuje na to, że powinno się w nim ustawić zbieżność kół. Zignorowanie tego typu sygnałów ostrzegawczych może być powodem większych problemów.

 

naprawa rozrusznika

Zadaniem rozrusznika w silniku spalinowym jest nadanie odpowiedniej prędkości obrotowej wałowi korbowemu, by silnik mógł zacząć samodzielną pracę. Usterki rozrusznika najłatwiej podzielić na mechaniczne i elektryczne. Część  z nich da się zdiagnozować wcześniej, a część zawsze jest zaskoczeniem dla kierowców. Awarie, które dają o sobie znać, należy usuwać jak najszybciej, zanim auto całkowicie odmówi posłuszeństwa. Problemy z rozrusznikiem mogą nasilać się w okresie zimowym. Przyjrzyjmy się im bliżej.